Newsroom


Life Science Sweden med Kemivärlden är officiell mediapartner och konferensarrangör


"From i år slås tidningarna Kemivärlden Biotech och Life Science Sweden ihop under namnet Life Science Sweden med Kemivärlden. Vi känner oss hedrade över att Swedish Labdays valt just oss som exklusiv och officiell mediapartner och detta bekräftar vår position som den ledande branschtidningen i Norden där labb och analys är två av våra viktigaste fokusområden.


Vi är även stolta över att Swedish Labdays valt oss som arrangör av seminarierna där vi valt temat Lab and Diagnostics of the Future som äger rum under förmiddagarna den 2-3/10 i ett av rummen som ligger i direkt anslutning till mässan i Victoria-hallen.


Seminarierna kommer bl a belysa det senaste inom labtech och diagnostik samt branschens framtidsvisioner. Mer info kommer inom kort. 

Du som anmält dig till mässan har fri tillgång till våra seminarier.


Den 12:e september ger vi ut en mässtidning för Swedish Labdays som förutom att den distribueras vid vid entrén till mässan också når våra prenumeranter som bl a är medlemmarna i SwedenBIO, forskare, upphandlare i landstingen, industrin och på universitet/högskolor,  labbchefer, kemister, biomedicinare samt BMA. I tidningen lanserar vi första upplagan av den årliga temasektionen "Tema labtech" där vi skriver om det senaste på området och där Swedish Labdays kommer att ha en självklar plats.


Life Science Sweden med Kemivärlden gör även den mässgudie som delas ut vid entrén. För dig som ställer ut på mässan rekommenderar vi er varmt att synas med logo och annons i guiden och i mässtidningen."

Maria Eriksson,

Affärsutvecklings- och mediechef

Life Science Sweden

med Kemivärlden

M: +46 (0)70 874 18 34

E: maria.eriksson@nordiskemedier.se

Swedish Labtech är officiell partner...


”Som branschförening är vi glada över att Swedish LabDays lyckades skapa en ny och stor plattform för handel och personliga möten, även om vi alla är besvikna över besökssiffrorna.


Trots det visar analysen – förutom att det finns utrymme för förbättringar – att de som kom upplevde att mässan både höll god kvalitet och var relevant, och resultatet lär därför i slutänden bli positivt för utställarnas del.


Vi tolkar analysen, med dess ris och ros från både besökare och utställare, som att ”en gång är ingen gång”, och därför ser vi fram emot fortsatt samarbete vad gäller Swedish LabDays – till gagn för våra medlemmar och övriga aktörer i branschen.”


Peter Simonsbacka,

Ordförande i Swedish Labtech

Swedish LabDays

organized by J.B. Exhibitions

Also conducted by

J. B. Exhibitions

Official Media Partner


Presented in cooperation with